Développé avec Berta.me

  1. Stationcdrkelly, 2016, steel, fabrics, resin, 115x231x40

    Stationcdrkelly, 2016, acier, tissus, résine, 115x231x40

  2. (EN)

    Culture Pop Marauders - 2016 -

    In extenso off-site at Mains d'Oeuvres, Saint-Ouen

    Curator: Benoît Lamy de La Chapelle

    "Growing up in the 90s and becoming an artist afterwards often generates artistic approaches very different from those that appeared during that decade. Recent exhibitions on this period say little or nothing about what the broader culture of that time produced and how it shaped the minds of children and teenagers. Culture Pop Marauders is interested in the question of influence and tries to perceive what traces of the 90s can be found in the works of artists whose culture (sportswear, street culture, packaging, music, domestic design, cultural studies, video clips, blockbusters, normalization of drugs...) was forged during this period, at a time when this decade seems, after the 60s and 80s, to be experiencing a resurgence of interest. This exhibition is also an opportunity to measure how postcolonial studies, feminism, and cultural studies, all theoretical currents that have entered the media sphere outside of academia during the said decade, are no longer an end in themselves for these artists who have absorbed their teachings but do not make them the foundation of their practice. Far from denying the importance of these issues, it will rather be a question here of surpassing them in order to build a new plastic language that does not indulge in them, and does not feed a feeling of guilt and crippling embarrassment about History."

  3. (FR)

    Culture Pop Marauders - 2016 - 

    In extenso hors-les-murs à Mains d'Oeuvres, Saint-Ouen

    Currator : Benoît Lamy de La Chapelle
    "Grandir dans les années 90 et devenir artiste par la suite, génèrent souvent des démarches artistiques très différentes de celles apparues durant cette décennie. Les récentes expositions ayant eu cette période pour sujet ne disent pas ou peu ce que la culture au sens large de cette époque a pu produire et la manière dont elle a pu former l’esprit des enfants et adolescents. Culture Pop Marauders s’intéresse à la question de l’influence et tente de percevoir quelles sont les traces des années 90 dans les œuvres d’artistes dont la culture (sportswear, street culture, packaging, musique, design domestique, cultural studies, clips vidéo, blockbusters, banalisation des drogues…) s’est forgée à cette période, au moment où cette décennie semble, après les années 60 et 80, connaître un regain d’intérêt.
    Cette exposition est également l’occasion de mesurer en quoi les postcolonial studies, le féminisme et les cultural studies, autant de courants théoriques ayant investi la sphère des media hors du champ académique durant la dite décennie, ne sont plus une fin en soi pour ces artistes ayant absorbé leur enseignement mais n’en faisant pas pour autant le fondement de leur pratique. Loin de dénier l’importance de ces questions, il s’agira plutôt ici de les surpasser de manière à construire un nouveau langage plastique qui ne s’y complait pas, et ne nourrit pas un sentiment de culpabilité et de gêne sclérosante vis-à-vis de l’Histoire." 
  4. Stationcdrkelly, 2016, steel, fabrics, resin, 115x231x40.

    Age of bacon, 2016, steel, ceramic, esses, 160x120x86 cm.

    Views of the exhibition Culture Pop Marauders, curated In extenso (Clermont-Ferrand) at Mains d'Oeuvres, Saint-Ouen, 2016

    Stationcdrkelly, 2016, acier, tissus, résine, 115x231x40.

    Age of bacon, 2016, acier, céramique, esses, 160x120x86 cm.

    Vues de l'exposition Culture Pop Marauders, commissariat In extenso (Clermont-Ferrand) à Mains d'Oeuvres, Saint-Ouen, 2016